Huisstijl

Huisstijl gaat over de manier waarop organisaties zich tonen aan de buitenwereld door middel van communicatie en design. Het creëren en beheren van een huisstijl is een kwestie van inzicht en consequent handelen. Dit opleidingsonderdeel toont u hoe strategische objectieven in termen van positionering en imago omgezet worden in acties op het vlak van corporate identity en design. U krijgt een referentiekader en een pak tools aangereikt die u in staat stellen een huisstijl te beoordelen in het licht van een programma van eisen. De voorbeelden en cases tonen best practices die inspirerend kunnen zijn voor uw eigen professionele bezigheden.

Aan de hand van concrete voorbeelden worden de voornaamste aspecten van huisstijl en corporate design belicht. Waar nodig wordt de praktijk begrijpbaar gemaakt aan de hand van theoretische inzichten. De nadruk ligt echter op de praktische inzichten in huisstijlontwikkeling en -beheer. Enkele historische voorbeelden plaatsen de hedendaagse praktijk in perspectief.


DOCENT

Jan Dries

OPLEIDING

– Licentiaat Psychologie, K.U.Leuven
– Advanced Graduate Program in Social and Cultural Anthropology, K.U.Leuven met veldwerk in Turkije
– Aggregatie voor het Hoger Secundair Onderwijs in de Psychologie, K.U.Leuven

LOOPBAAN

– Universiteit Antwerpen, Departementshoofd Communicatie, woordvoerder
– Kluwer Opleidingen Mechelen, Docent Huisstijlmanagement
– Gramma Corporate Communication nv Antwerpen, Bestuurder
– Senior consultant Corporate Identity, huisstijl en bedrijfscommunicatie

LINKS

www.logolounge.com

www.gramma.be