Webdesign

In dit college leer je hoe een webproject wordt ontworpen. Stap per stap wordt het proces met de nodige praktische knowhow uitgelegd.
Hierbij komen de grafische aandachtspunten, strategische keuzes en technische achtergrondinformatie aan bod.

Inhoud van het college:
– overlopen planning en nodige kennis bij het opstarten van een webproject
– technische backend en system keuzes
– strategische aanpak (UX design): Gebruikersonderzoek en analyse
– conceptuele uitwerking: wireframes en prototyping
– digitale branding en ontwerpen voor het scherm (versus print)
– responsive design (ontwerpen voor verschillende scherm resoluties)
– aandacht voor webtoegankelijkheid
– werken met componenten en system grids
– animatie en micro interactie
– overdracht aan de developer (styleguide)


DOCENT

Petra Sell

Petra Sell

OPLEIDING

FH München (Duitsland) 1995 – 2000 Communicatie Design

LOOPBAAN

Zelfstandig ondernemer / UI designer en consultant:
– design lead voor het web universum van Vlaanderen;
– vrije projecten voor o.m. de overheid, NGO’s en uitgeverijen (digitalisering voor naslagwerk B2B);
– lezingen voor St Lukas, UX Antwerp, idealabs.
Designer director van digitale reclame agentschappen (boondoggle, prophets).
Werkervaring in London, Amsterdam, München en Antwerpen.